جم پو,خرید جم کلش اف کلنز ارزان,خرید جم کلش رویال ارزان




بررسی گزارش های آب و هوایی مکه مکرمه در ساعت وقوع حادثه نشان می دهد که سرعت باد در این شهر در 11 سپتامبر هیچگاه به بیش از 22 کیلومتر بر ساعت نرسیده است.جهت وزش هم با جهت واژگونی یکی نبود.

حادثه سقوط جرثقیل در مکه مکرمه در ساعت 5:10 عصر 11 سپتامبر اتفاق افتاد و منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 300 نفر شد. بلافاصله رسانه های سعودی در صدد توجیه علل و عوامل آن برامده و عامل جوی را مسبب وقوع این حادثه نامیدند. به طوری که شبکه العربیه مدعی شد ، سرعت باد در لحظه وقوع حادثه 65 کیلومتر بر ساعت بوده است.

توفانی در کار نبود،واژگونی جرثقیل در مکه عمدی بوده!؟!

به نوشته ایران الیوم، شبکه خبری cnn عربی پا را فراتر از این گذاشت و با رکورد شکنی خبری، سرعت باد را در لحظه حادثه 95 کیلومتر بر ساعت گزارش داد و اعلام کرد که این سرعت باد 37 سال گذشته خاورمیانه بی سابقه است.

در همین راستا دکتر منصور المزروعی مدیر مرکز علمی تحقیقات تغییر آب و هوای دانشگاه ملک عبدالعزیز با اشاره به این نکته که سرعت باد بین 40 تا 55 کیلومتر بوده است ، تغییر ناگهانی وضعیت جوی را عامل سقوط جرثقیل و قطع درختان دانست.

اما واقعیت چیست و آیا واقعاً توفان باعث این حادثه شده است؟ بررسی ها نشان می دهد که اساساً در زمان حادثه، هیچ توفانی در کار نبوده است به طوری که زائران بدون مشکل خاصی در تردد بوده اند و در صحن مسجدالحرام عبادت می کردند.

بررسی گزارش های ثبت شده آب و هوایی مکه مکرمه در ساعت وقوع حادثه نشان می دهد که سرعت باد در این شهر در 11 سپتامبر هیچگاه به بیش از 22 کیلومتر بر ساعت نرسیده است.

توفانی در کار نبود،واژگونی جرثقیل در مکه عمدی بوده!؟!

این گزارش ها که از پایگاه های خبری مرجع مانند weather.org و worldweatheronline.com به دست آمده گواهی است بر نقض ادعاهای رسانه های عربی.

نکته جالب تر این که به گزارش پایگاه های خبری فعال در زمینه ثبت تغییرات آب و هوایی جهت وزش باد در مکه به سمت شمال غرب بوده که در جهتی غیر از مسیر سقوط جرثقیل (جنوب غرب) می باشد.

توفانی در کار نبود،واژگونی جرثقیل در مکه عمدی بوده!؟!

نکته ای که در این زمینه توجه به آن خالی از فایده نیست این است که جرثقیل در پشت مقام ابراهیم سقوط نموده که بیشترین تراکم حجاج در آن مکان قرار دارد.

همچنین با بررسی وضعیت استاندارد قراگیری جرثقیل و مقایسه آن با حالت پس از وقوع حادثه مشاهده می شود که پایه ی کنترل کننده آن در هنگام وقوع حادثه از بدنه اصلی منفک بوده است که جای شگفتی دارد.

توفانی در کار نبود،واژگونی جرثقیل در مکه عمدی بوده!؟!

توفانی در کار نبود،واژگونی جرثقیل در مکه عمدی بوده!؟!

حال که مشخص شد اوضاع جوی در این حادثه اثرگذار نبوده اند و با توجه به دستکاری صورت گرفته در جرثقیل، باید به دنبال علل اصلی این فاجعه پرداخت، فاجعه ای که دقیقاً در سالروز 11 سپتامبر و در شلوغ ترین نقطه مسجدالحرام رخ داد!

منبع: عصرایران

آخرین اخبار چند رسانه ای
آخرین اخبار ایران و جهان